zondag, maart 04, 2007

(8) Vox Musica, Vox musica (8)

Gisteren naar een optreden geweest van Vox Musica, het koor waarbij Bavada en Kip zingen. Samen met Baloo, Umlaut en Spikey genoten we van klassieke stukken zoals Andrew Lloyd Weber: a concert celabration en "Vois sur ton chemin", mijn persoonlijke favoriet. En hippe songs zoals daar zijn "Man on the Moon" & "Calafornia dreamin' ". Na negentien liedjes was het tijd voor een encore. Wij, de diehard fanbase, hoopten natuurlijk op de klassieker: "wij zingen bij Vox Musica", maar helaas moesten we het doen met de Vox-versie van "Bohemian Rhapsody". Ik geef toe: een te smaken versie, maar om het nu een klassieker én een publieksfavoriet te noemen... ;-) :-)
Maar goed, die lelijke misser werd ruimschoots goedgemaakt toen Bavada enkele koorleden wist samen te brengen om hun wereldhit te zingen voor ons selecte groepje. Vooral de interim dirigent wist onze heren te bekoren... Het doet wat met een mens zo'n privé concert.
Verder kan ik enkel zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was in de bassen: ik miste hier en daar hun zware "pom pom pom". Tekst is soms zo overschat eh. :-)
Oh, en het was een leuk concert, maar als ik heel erg eerlijk ben dan vond ik het twee jaar geleden dat ietsje beter, maar dat zal wel aan de sketches gelegen hebben. *zucht* Italië... Muhahaha!


Helaas vond ik nog geen enkele piraatversie van een Vox lied op youTube, enkel wat spanking onder de leden :-) U zal met z'n allen de CD moeten kopen vrees ik. :-)

Labels: ,

1 reacties:

Op 4:05 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

For your entertainment:

Het Vox Lied

(t&m : Diri Faan, Rudy & Fred)

Weet iemand waarover dit gaat,
Heeft iemand een idee,
Is dit nu een stuk plagiaat
of 't origineel

Spanning zijn we aan 't snijden,
Ja dat denken we toch,
We gaan het bijna gaan weten
Want adem dat hebben we nog

Vox Musica, Vox Musica,
wij zingen bij Vox Musica
Vox Musica, Vox Musica,
wij zingen bij Vox Musica

Elke week op zaterdagavond
Met onze dirigent
Repeteren, liedjes aanleren
Tot je ze goed kent.

alten, sopranen en bassen
Klavier voor de pi-i-anist
Tenoren, is dat echt nodig?
't Is niemand die ze echt mist

Vox Musica, Vox Musica,
wij zingen bij Vox Musica
Vox Musica, Vox Musica,
wij zingen bij Vox Musica

Ons programma toont variatie
U vindt er alles in
Ruimte voor experimentatie,
Is een goed begin.

Canon of een cantate
Volkslied of een duet
Af en toe anderstalig
Klassiekers, wat u maar wilt.

Vox Musica, Vox Musica,
wij zingen bij Vox Musica
Vox Musica, Vox Musica,
wij zingen bij Vox Musica

De kalender is goed gevuld
Niets kan er nog bij
Want naast zingen en dat soort dingen
nog een hele rij
fietstocht en de verwendag
barbecue uiteraard
Kampen, proms en een kerstfeest
En kaartjes als je verjaart

Vox Musica, Vox Musica,
hip hip hip hip hip hoera
Vox Musica, Vox Musica, klapklapklap... Vox Musica!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage