zondag, mei 20, 2007

Uit!

Gisteren gaan eten naar de pitta der pitta's in Roeselare met Spikey, F. & erm... Boytoy? ;-) (Damn those nicknames) Lekker gezellig. Daarna een paar cafés gedaan in Roeselare waaronder de Roeséblanc (or whatever). Een café met zo'n opgeblazen naam moet wel voor stuck up people zijn die elke avond genieten van de hun door de ober voorgestelde fles wijn, maar gelukkig zijn niet alle vooroordelen waar. En aangezien Spikey, F. en haar vriend daar menig maal te vinden zijn, zijn De Schattie en ik eens gaan piepen. Veel hout, romantisch licht (zoals F. zei) en zetels. Zetels mensen! Het is van in de dingske (de naam ontglipt me even) van op de vlasmarkt in Kortrijk geleden dat ik mij nog eens op café in een comfortabele zetel heb kunnen vleien. En dan is alles goed voor mij, zelfs de bizarre schilderijen en idioot artistieke kandelaars. Nadat het gezelschap een fles leegmaakte en De Schattie en ik genoten van het plaatselijke water gingen we richting Montana.
Jaren geleden dat ik mij daar nog eens vertoonde. Stel u een plaats voor met een vaag Hawaïaans thema, blacklights, de laatste nieuwe commerciële deuntjes en clichénichten, clichénichten, clichénichten. Nice. Jammer maar helaas, het ding was gesloten. De vijfde verjaardag ofzo en er was een groot feest ergens te lande. Net uit ons bereik. Sad but true. 't Zal voor de volgende keer zijn.
Dan maar naar Het Noorderhuis geweest die hun leuke loungebar in de locale hoerentent veranderd hebben. En dan bedoel ik van dat rood velours over de banken en stoelen, dezelfde stof voor de gordijnen en die lampen van de rommelmarkt waarvan je je altijd afvraagt wie die dingen in godsnaam koopt. Een échte verschrikking voor het oog. En voor het gevoel ook. Ik haat het om die stof aan te raken. Gives me the hibbiejibbies. Yuk! Gelukkig was het gezelschap alles behalve ongenaakbaar en heb ik mij rotgeamuseerd met theorieën over Lady Di's dood. (She's still alive people!!)

Labels: ,

1 reacties:

Op 5:42 p.m. , Blogger DVLMN zei...

zo hoort een avondje uit al eens te zijn hé.
En de roeseblan, tja, ik ben een man vol vooroordelen hé :)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage