zondag, november 27, 2005

I'm driving in my car...

Vrijdag na onze wekelijkse toer in de Delhaize vroeg het Liefje of ik niet eens in auto wou rijden. Aangezien ik maandag (help morgen al!) begin met mijn rijlessen leek me dat wel een goed idee. Het Lief reed de auto naar de Iso-parking, stapte uit en toen was het mijn beurt. Stoel aangepast, spiegels aangepast, en gas geven! Erm.. neen niet echt. Het Lief had me wijsgemaakt dat de middenste pedaal de gas was. Tsk! Natuurlijk bleef ik ter plaatse ronken: dat is het rempedaal! Maar na nog wat meer gepruts met koppeling en vitessen en wat de fuck je nog allemaal nodig hebt om een vroemtuig lekker te doen vroemen reed ik al mijn eerste rondje op de parking. Raar dat 10km/uur heel héél erg vlug lijkt als je zelf achter het stuur zit.
Een bocht nemen en starten ging heel vlot. Dit alles zonder bokkesprongen! Alleen het remmen wil nog niet zo goed lukken. Voorlopig maak ik gebruik van de kamikaze-techniek: rempedaal helemaal tegen de grond stampen. Stilstaan gebeurt dan onmiddelijk. :-)
Na een rondje of vijf en evenveel abrupte stops had ik er genoeg van. Te veel mensen, auto's en wandelende viervoeters op de parking. En aangezien een hond omverrijden niet op mijn verlanglijstje staat leek me dat het beste.
Tijdens het naar huis rijden overliep het Liefje nog even mijn prestaties en ze was er vrij positief over. Ze was vooral heel erg trots op mijn vlotte draaien. Zo vlug (15km/uur) dat ik durfde te rijden in de bochten! Vlug vertelde ik haar dat ik niet wist hoe ik dat deed want ik gaf niet eens gas toen. Jaja het Liefje was vergeten te vertellen dat als ik eenmaal "in gang was" ik het koppelingspedaal mocht lossen. :-)
Ziezo mijn eerste rij-instructeur was geen bangerd die constant het rempedaal induwde uit angst dat ik ergens ging opknallen (dat deed ik al), maar iemand die rijden al zo vanzelfsprekend vindt dat ze niet eens meer exact weet hoe ze het doet. :-)

2 reacties:

Op 1:22 p.m. , Blogger De eendjes zei...

een hond doodrijden levert bonuspunten op zunne

 
Op 4:50 p.m. , Blogger DVLMN zei...

rijd ondergetekende omver. Weinig vlekken, weinig nazorg en grote winst.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage