vrijdag, juni 16, 2006

Donderdag en vrijdag vrij. Boy, was I wrong.

Donderdag gewerkt als oppas, maar niet zonder de nodige problemen. Ik werd verwacht om 8u30 ergens ver weg tot heel laat. En zoals altijd bel ik de dag ervoor even op om de gegevens te bevestigen en wat rij-instructies te vragen. Blijkt dat papa drie scenario's heeft voorzien. In twee daarvan kom ik niet voor. Braaf als ik ben zeg ik dat hij maar moet bellen 's ochtends zodat ik weet of ik dan wel of niet in mijn auto moet springen. En toen had ik eigenlijk al zin om te zeggen dat hij het in zijn gat kon steken en dat ik wel betere dingen te doen heb dan nodeloos vroeg opstaan op wat normaal gezien een vrije dag moest zijn. Vooral omdat het een "Ik heb zoiets van" persoon betrof. Aaaargh! Ik heb dan zoiets van: joengne je peist toch nie da kik ier vo joe goa ipstoan zodaj mi kunt zegn da tnie njodig es. Evoila.
Swat, ik sta op, spring in de douche en wacht op het gerinkel van mijn telefoon. Blijkt dat ik niet moet gaan. Echt waar, ik had veel zin om de desbetreffende persoon door de telefoon te sleuren en hem eens goed mijn gedacht te zeggen. Anyway, zachtaardig als ik ben, leg ik beleefd neer.
Terwijl ik een e-mail aan het sturen ben naar het interimkantoor dat de job niet doorgaat, dat ik de kleren van mijn lijf aan het plukken ben en in gedachten al terug in bed lig... gaat de telefoon.
"Hallo, met Miranda van EasyJob. Ik heb net gehoord dat de job in Oeselgem niet doorgaat. We hebben net een telefoontje binnengekregen van een ander gezin. Kun je meteen vertrekken?"
Aangezien ik heel errug zot ben van Miranda en haar joviale, sexy telefoonstem zeg ik ja voor ik het besef. Damn.
Twintig minuten vol kronkelbaantjes verder bevind ik mij in een gigantisch huis, omringd door babyborn poppen met als achtergrond Barbie's Sprookjesnacht. Help! Maar goed, uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen. Zwangere Barbie fuck me botjes aandoen, terwijl Ken leert balanceren op zijn rolschaatsen met sjakosj in de hand heeft wel iets. :-)

En nu zit ik hier op vrijdag. Ik zou nog zo'n vijf blogpostjes in elkaar moeten boksen terwijl er drie wasmanden strijk op mij wachten en er plots een tapijt van kattenhaar in de keuken en de living ligt. *hatsjoe*
Aangezien ik niet graag zou sterven aan een anafylactische shock of aan een dodelijke blik van de Schattie ga ik daar nu eerst iets aan doen. En dan zal ik zien wat ik nog voor U kan doen.

3 reacties:

Op 11:03 a.m. , Blogger Piglet zei...

was je nu in gedachten de kleren van MIJN lijf aan het plukken, dan zou je niet getracteerd worden op een dodelijke blik van de schattie!

 
Op 12:08 p.m. , Blogger DVLMN zei...

nope, dan bleven de dodelijke blikke achterwege :)
en dan stofzuigen de happy singles die u kent wel :)

 
Op 7:09 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Puur toeval, maar ik heb op 16 juni de perfecte therapie beschreven om mensen van hun 'ik heb zoiets van...' te verlossen.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage