vrijdag, mei 19, 2006

De harde cijfers

Met wat vertraging kregen we uiteindelijk 11 mensen in onze leefruimte geperst samen met "ne stylo" en een scoreblad.

De harde cijfers: (op tien want de DuvelHeer was niet alleen te laat, hij weigerde ook van te stemmen, tsk! Toch bedankt voor het hilarische commentaar! ^_^)

Armenia:
huiskamer:
twee yes-stemmen en 1 misschien terwijl de rest van de aanwezigen niet overtuigd was.
Europa:
Het feit dat het een eerste deelname was zal wel (zwaar?) doorgewogen hebben bij de stemmende Europeanen.
mijn verdict:
De man zong vals. Maar de bondage was wel leuk

Ireland:
huiskamer: 1 ja & De schattie had het zien aankomen
Europa:
Verkocht door hypnotiserende ballade. Dat kan niet anders
mijn verdict:
Saai. Gestolen van Kate Winslet. Een algemene: bah!

Macedonia:
huiskamer:
4 ja's
Europa:
Verkocht door de borsten en de herkenbaarheid van het lied. Ruslana anyone?
mijn verdict:
Ze viel net buiten mijn "top tien". Er zaten veel ergere draken in deze semi.

Russia:
huiskamer:
9 ja's en 1 misschien. Een terechte winnaar dus.
Europa:
Stemde terecht dit leuke heerschap naar de finale
Mijn verdict:
Een leuke verrassende act gecombineerd met een tof lied

Turkey:
huiskamer:
1 "zeker" stem toegekend door de Eurosong-kenner die zaterdag live het okselhaar van deze dame mag gaan bewonderen
Europa:
Heeft zich laten leiden omdat deze dame zo een ster is in Turkije. (?)
mijn verdict:
Als je je oksels niet voldoende kan scheren voor de halve dan verdien je geen plaats in de finale.

Ukraine:
huiskamer:
10 volmondige ja's
Europa:
Heeft eindelijk eens wat verstand getoond
mijn verdict:
een leuke meeslepende act met gecombineerd met een shakira look-a-like

Finland:
Ze stonden al in de finale voordat ze één noot gezongen hadden. Helemaal mijn stijl! En ook die van de huiskamer én van Europa.

Lithuania:
huiskamer:
JA! Alle tien.
Europa:
Er mag ook al eens gelachen worden. Vooral de kaalkop zal de lachspieren van de massa wel aangesproken hebben.
mijn verdict:
Hilarische act gecombineerd met een belachelijk liedje

Sweden:
huiskamer:
2 ja's toegekend door de twee grootste eurosongkenners aanwezig
Europa:
Hoogstwaarschijnlijk misleid door de naam Karola.
mijn verdict:
Bah! Iemand die homo's niet leuk vindt verdient het niet eens van op het podium van Eurosong te staan. Laat ons hopen dat haar botox-behandeling het binnenkort begeeft en dat ze enkel nog kan figureren als achtergrond bij Lordi.

Bosnia&Herzegovina:
huiskamer:
vijf ja's. Het bleek ook een "you love it or you hate it" lied te zijn. Vooral de enthousiaste gastvrouwen gingen wild te keer toen dit de finale haalde.
Europa:
Groot gelijk!
mijn verdict:
Niet zo goed als "lane moje", maar zeker een finale plaats waard.



Grootste teleurstelling: Slovenia. Goed gezongen met dat schattig accent. Eén van de betere liedjes van de avond en toch die harige Turkse en die zagerige Ier boven dit juweeltje kiezen. Schandalig!

U moet het maar weten: België. Ik heb er eigenlijk mijn kot in dat we er niet door zijn. Wat weet een Amerikaanse choreograaf nu eigenlijk van Eurosong? Lichtgevende "Luke I am your Father" microfoonstanden die ter hoogte van de genitaliën gehouden worden zijn helemaal niet cool. Wij wilden de act die we in de pre-selectie gekozen hadden. De leuke "Oost Europese" kniezwengel in combinatie met dat schattig homodansertje. Jammer van de Zweedse achtergronddames want ze hebben echt hun best gedaan om een zinkend schip nog recht te trekken. Awoert Kate Ryan!


Zo, op naar de finale waar hopelijk een degelijke winnaar gekozen wordt. Dus niet(!) Ierland, Zweden of Turkije. Dank u wel.

2 reacties:

Op 3:29 p.m. , Blogger Piglet zei...

liefje, lief zijn tegen kate, komaan.

 
Op 6:34 p.m. , Blogger DVLMN zei...

zoals ik al zei, ik ben geen dienstweigeraar (sorry for not filling things in properly :), sorry for being late. None of the songs really did it for me, but you lot were just great!
And compliments on both your elaborate esc comments

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage