maandag, mei 08, 2006

Boekenfestijn

Samen doorploegden De Schattie en ik de eerste tafels vol kinder- & jeugdboeken, wetenschapsturven en (pseudo-) helende shakra's om even later op te splitsen om zo efficiƫnt mogelijk het terrein te verkennen naar onze eigen "expertises".
Terwijl ik mezelf verloor tussen de vele kookboeken ging De Schattie de "novels" te lijf. Oh, de verscheurende keuzes die ik heb moeten maken, de Piet Huysentruyt-lovers die ik heb moeten wegduwen om eens door Nigella te bladeren, al dat heerlijke drama.
Ik was getuige van kleine tragedies ("Mama ik ga dood gaan als ik dat Prinsessen-stickerboek niet krijg") en mini-oorlogen ("Jan, het kan mij niet schelen, je gaat op dieet. Ik kan er niet meer tegen!", *trekt "BBQ" uit de handen van echtgenoot om het te vervangen door "Lichte Lunches") die net dat tikkeltje extra hebben omdat ze plaatsvinden tussen "alles over chocolade" & "Salades". Heerlijk!

Mensen observeren die boeken kijken is ook altijd heel leuk. Je hebt de verwoede geitenwollensok die vecht met een grote stapel sferisch gebonden bladzijden, de vermoeide moeder die haar kinderen wegsleept van de sprookjes richting "tellen is leuk!" terwijl ze de rollen K3 kaftpapier herschikt in haar mandje, de gerichte koper die rij na rij scant tot hij zijn parel vindt,... En mensen zoals ik die mensen die boeken kijken observeren.

Na heel geworstel met mijn eigen boeken ("Nee Schattie we hebben zo geen mandje nodig!") en heel wat verscheurende keuzes later ("Salades" of "smoothies"?) botsen De Schattie en ik tegen elkaar bij de pockets. Terwijl we elkaar wijzen op mogelijke aankopen fluisteren we elkaar toe dat we aan elkaar gedacht hebben toen de Pet Shop Boys door de luidsprekers schalden. Er is ook plaats voor romantiek tussen stapels thrillers.

Tien boeken later stonden we met ons hoofd vol tittels en onze handen vol inkt weer buiten. Een aanrader!






Onze lijst:
- schoolbordboek met echte krijtjes (verjaardag C.)
- wil je met me spelen? (verjaardag E.)
- kipgerechten
- smoothies
- Hanna's daughters, Marianne Frederiksson
- Vermist, Rosie Rushton
- De mensentuin, Desmond Morris
- the Philosophy files, Stephen Law
- the hitchhiker's guide to the galaxy, Douglas Adams (5 book set)
- The incredible truth about motherhood, Bradley Trevor Greive

2 reacties:

Op 7:41 p.m. , Blogger DVLMN zei...

teken me maar in op de lijst om een paar van die boeken te komen proeven en lezen ;)

Oh you two utter romantics

 
Op 11:24 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

"the hitchhiker's guide to the galaxy, Douglas Adams (5 book set)"???

Aaargh!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage