vrijdag, mei 12, 2006

Oppas zieke kinderen - samenvatting

Nu mijn full time dagen als "oppas zieke kinderen" bijna afgelopen zijn kan ik met gerust hart een redelijk adequate samenvatting geven van de afgelopen vijf maanden.

- Meest gegeten voedsel:
1. cordon blue
(een verschrikkelijk iets dat je nooit helemaal kunt "uit" bakken zonder de buitenkant te verskoeperen. Naast het feit dat het dingen bevat die ik niet lust (vlees!) ziet het er dus nooit uit.
2. boterhammen
Met "skellekes",met salami, met kaas, met smeerkaas, met garnalen, met zalm,
met een warrige blik van de ouders als ik vraag waar de choco staat.
3. rijst met wortelen en kip
Een natuurlijke stopper voor kindertjens met diarree.

- Meest irrante dingen die kinderen gemeen hebben met elkaar:
1. opsnuiven/rondvegen/opeten van snot
2. Zomaar in de kasten beginnen rommelen. Aangezien ik niet weet waar alles staat kunnen ze
a. braaf in hun speelgoedkast zitten snuisteren
b. snoep aan het stelen zijn
c. willen goochelen met messen
3. onbeleefd zijn. Aaaargh, ik word er zot van!

- Meest aangetroffen speelgoed:
1. Duplo
2. Little people
3. kleurpotloden/stiften/knutselmateriaal

- Meest bekeken:
1. Plop en de Toverstaf
2. De Samson & Gert kerstshow
3. K3 en het magische medaillon/De drie biggetjes

- Meest gehate dingen die een oppas moet bekijken:
1. De Big & Betsy Show. Iets idioots over een varken die scheten laat.
2. Pipi Langkous. Vooral omwille van die vrouwelijke zagerige side kick
3. Brum. Een heldenauto. Verschrikkelijk geacteerd.

- Aantal écht zieke kinderen (degene die niet meer konden spelen):
erm... 2 geloof ik.

- Aantal mensen die water uit flessen in huis hebben:
Bitter weinig. Ik heb steeds twee liter mee op verplaatsing. Die steeds op zijn.

- Aantal keren dat ik geen eten gekregen heb:
twee. Eén keer waarbij de ouders over de middag naar huis kwamen eten. Er werd mij niets aangeboden, niets gevraagd.

Oudste kind: 12
Jongste: 4 maanden


Ik ben in villa's geweest met gigantische speelkamers en tonnen speelgoed. Ik ben in appartementen geweest met een schoendoos aan speelmateriaal.
Ik heb op doodbrave kinderen gelet en ik heb mijn nagels stuk gebeten op Duivelsgebroed.
Ik heb eens tien uur gevuld enkel met multi-media op aanraden van de ouders. Had het aan mij gelegen het waren gezelschapsspelen geweest.
Ik heb uren na elkaar gespeeld en -ik geef toe- dikwijls eens bijna in slaap gevallen bij het her- en herbekijken van films.
Ik heb Barbie meermaals vervloekt, als ook het spelen van winkeltje en ik heb genoten van uren memorie te spelen of het tekenen van aquariums.

Een leuke afwisselende job die ik vanaf juni hoop te combineren met "Het Kinderfabriekje".

1 reacties:

Op 8:24 p.m. , Blogger Joeri zei...

schitterend, leuk om nog es te herlezen, vroeger "begeleidde" ik een dienst OZK, wat je schrijft doet me terugdenken aan de vele verhalen die ik van de kinderverzorgenden hoorde. succes verder

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage